Cyfryzacja firm

mobile
W świecie, gdzie coraz więcej rzeczy zaczynamy załatawiać online, trudno jest funkcjonować biznesom stricte analogowym. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega plusy w prowadzeniu własnej działalności opierając strategię działania na cyfryzacji. Nie mniej jednak nadal jest to jedynie 26 proc. w skali krajowych przedsiębiorstw.

Przeprwadzone badanie IDC na zlecenie Oracle Polska wykazało, że aż 40 proc. respondentów nie wie, czym jest transformacja cyfrowa, a co za tym idzie, nie wie jakie korzyści płyną z jej ewentualnego wprowadzenia do firm. Wg badaczy zjawisko to, jest niczym innym jak nowym podejściem do biznesu, to tworzenie nowych modeli biznesowych, procesów, produktów czy usług, przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT.

Nowoczesne firmy, które wykorzystują szereg działań wchodzących w skład hasła cyfryzacja, mogą pochwalić się wzrostem przychodu. Jak zaznaczają oczekują jeszcze 10 proc. w tym roku. Co w takim razie jest wykorzystywane? Stawiają głownie na mobile, działanie w chmurze, sieci społecznościowe czy analizy danych. Pozwala to na odkrycie swojego klienta, szybszą reakcję czy lepsze sprofilowanie usług.

Dane IDC wskazują, że do końca 2017 roku cyfrowa transformacja znajdzie się w centrum strategii biznesowej w ponad 2/3 wiodących firm na świecie. Niestety trend ten nie będzie miał przełożenia na frimy polskie, obecnie jedynie 26 proc. podmiotów ją wykorzystuje, a 8 proc. deklaruje że wkrótce go rozpocznie.

Dziś 29 proc. firm w Polsce używa technologii mobilnych, 18 proc. – chmury obliczeniowej, a tylko 8 proc. korzysta z rozwiązań big data. Sytuacja jednak powoli będzie się w tym zakresie zmieniać. 19 proc. firm planuje podjąć działania związane z cyfrową transformacją. 39 proc. firm planuje lub rozważa możliwość wdrożenia chmury, a 14 proc. skłania się ku implementacji technologii mobilnych, tyle samo, co dużych zbiorów informacji.

Źródło: newseria, media