Czego boją się przedsiębiorcy?

www.smebusiness.pl
Jak wynika z Barometru Ryzyk Allianz 2019, to przerwy w działalności biznesowej oraz cyberataki przyprawiają przedsiębiorców o gęsią skórkę. W ubiegłym roku cyberprzestępczość kosztowała firmy na całym świecie aż 600 mld dol. Nie są to jedyne bolączki, o których na co dzień myślą właściciele firm.

Wyniki Barometru Ryzyk Allianz 2019 pokazują, że według firm największym zagrożeniem dla ich działalności są incydenty cybernetyczne i przerwy w działalności (po 37 proc.). Nieco mniej ankietowanych (28 proc.) wskazuje na katastrofy naturalne. W ciągu ostatnich kilku lat liczba cyberataków tylko na komputery wzrosła na całym świecie o 232 proc. W Polsce w 2017 roku podjęto prawie 6 mln prób takich ataków. W Stanach Zjednoczonych niemal 93 proc. przedsiębiorstw stało się celem ataku hakerów. Nie dziwi więc, że cyberzagrożenia co roku są wskazywane przez firmy jako największe, zwłaszcza że mogą powodować przerwy w działalności.

– Przerwy w działalności biznesowej już po raz siódmy w Barometrze Ryzyk Allianz zostały wskazane jako najważniejsze zagrożenie dla firm, zarówno globalnie, jak i w poszczególnych krajach. Jest to ryzyko wskazywane w krajach Ameryki Płn., Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, w Europie Zachodniej m.in. Niemcy, Hiszpania, Włochy, jak również w Chinach – wskazuje Tomasz Kryłowicz.

Brak specjalistów i zmieniające się prawo

Kolejnym dużym problemem, na jaki wskazują menadżerowie zapytani w badaniu są braki w kadrach (9 proc.). Po raz pierwszy znalazł się ten problem wśród dziesięciu najważniejszych zagrożeń biznesowych na świecie.

Warto zaznaczyć, że Polacy zwracają uwagę również na fakt problemów związanych ze zmieniającym się prawem.

– Polscy eksperci wyżej niż reszta świata wskazywali zagrożenia związane ze zmianami w prawie i w brakach wyspecjalizowanej kadry pracującej w ich przedsiębiorstwach. Może być to związane m.in. ze zmianami demograficznymi oraz odpływem wyspecjalizowanych pracowników z Polski do innych krajów Europy – mówi Tomasz Kryłowicz.

Źródło: newseria, media