Jednolite zasady prawne dla europejskich sklepów on-line

www.sxc.huOd 13 czerwca 2014 r. sklepy internetowe na terenie całej Unii Europejskiej będą funkcjonować według identycznych zasad prawnych. Jak zapewniają eksperci takie zmiany wpłyną pozytywnie na relację klient-sprzedawca, oraz poprawią komfort kupowania.

Państwa należące do UE pod wieloma względami muszą wykazywać swoją koherentność. Kolejnym ogniwem unijnego łańcucha zgodności jest wprowadzenie jednolitych zasad do sklepów online, które ułatwią Europejczykom robienie zakupów przez Internet. Obecnie normy, które obowiązują podczas robienia zakupów w Internecie, są ustalane przez konkretne państwo, na bazie dyrektyw unijnych, którą są jedynie fundamentami, pod wymyślone samodzielne reguły poszczególnych krajów, a to powoduje ich odmienność. Nowe zasady mają wejść w życie najpóźniej od 13 czerwca 2014 r. Polska żeby dostosować się do ogólnoeuropejskich norm musi najpóźniej do 13 grudnia b.r. wprowadzić zmiany w swoim systemie prawnym. Obecnie w całej Unii Europejskiej można odnaleźć wiele różnic dotyczących zasad robienia zakupów online. Począwszy od reguł zwrotu i reklamacji, a skończywszy na czasie, w którym możemy rozwiązać umowę kupna nie podając przyczyny. W Polsce, na rozwiązanie takiej umowy, klient ma 10 dni, jednak od czerwca przyszłego roku będzie już miał dwa tygodnie.

Ważne jest, że nie tylko klienci zyskają na zmianach w regulaminach kupna i sprzedaży, również sprzedawcy będą mogli zyskać. W razie ewentualnego zwrotu ich towaru, nie będą musieli od razu odsyłać gotówki (do tej pory mają na to 14 dni), najpierw będą mogli dokładnie obejrzeć produkt i sprawdzić czy wrócił w idealnym stanie. Następnie zadecydować czy istnieją podstawy do oddania pełnej kwoty za towar.