Jeździmy bezpieczniej
Wakacje to okres wzmożonego ruchu na drogach oraz czas swawoli, która w ostatnich latach kończyła się wypadkami z udziałem osób po spożyciu alkoholu. Jak podają statystyki policji z 2015 roku ich liczba na szczęście się zmiejszyła – aż o 11,2 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak przyznają eksperci jesteśmy bardziej świadomi konsekwencji jazdy na podwójnym gazie.
Mimo iż niejednokrotnie zastanawiamy się czy kampanie społeczne walczące z problemem alkoholu na drogach są skuteczne, statystyki mówią same za siebie. Polacy zaczynają odpowiedzialnie podchodzić do kwesti jego spożywania. Dodatkowo firmy produkujące napój starają się uświadamiać swoich konsumentów o tym jak należy w bezpieczny sposób z niego korzystać.
Kampania Piwowarska wystartowąła z nową akcją „Bądź mądry”, która idzie o krok dalej i wykorzystuje obecne trendy i ma w swoim zamierzeniu trafić do młodych kierowców. Przede wszystkim łączy ona trzy filary dotychczasowej działalności – niespożywanie alkoholu w ciąży, niesprzedawanie alkoholu nieletnim oraz nieprowadzenie samochodu po alkoholu. Dodatkowo komunikacja została zaplanowana w mediach społecznościowych, a walorem który ma jeszcze bardziej uatrakcyjnić przekaz będzie współpraca Kampanii Piwowarskiej z 10 najpopularniejszymi blogerami w Polsce.
Na potrzeby kampanii powstała seria 30-sekundowych filmików z udziałem blogerów, m.in. Michała Góreckiego, Malwiny Bakalarz, Michała Kopika czy Natalii Tur. Każdy umieścił film z własnym przesłaniem w swoich kanałach social media, m.in. na Instagramie, YouTube i Facebooku.
Takie działania przynoszą korzyści – wg raportu „Wypadki drogowe w Polsce w 2015 roku” przygotowanego przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wynika, że w 2015 roku liczba wypadków, w których uczestniczyły osoby po spożyciu alkoholu, spadła o 11,2 proc. w porównaniu z 2014 rokiem. O ponad 14 proc. spadła liczba wypadków spowodowanych przez takie osoby.
Źródło: newseria
- Zaloguj się lub utwórz konto by komentować