Już się nie nabierzesz

www.pixabay.com/PDPics
Nasz świat został zdominowany przez napływające zewsząd informacje. Technologia stara się pomóc nam je filtrować i dostosowywać do naszych upodobań. Facebook postanowił pójść o krok dalej i właśnie testuje nową funkcję, która ma wyróżniać treści żartobliwe, które najczęściej wprowadzają w błąd użytkowników portalu.

Wiele razy daliśmy się nabrać na news, który na pierwszy rzut oka, mimo że nieprawdopodobny wydawał się interesujący. Dopiero po wejściu w udostępniony link dowiadywaliśmy się, że ktoś z nas zwyczajnie zażartował. Z jednej strony możemy odbierać to jako zabawny dowcip, jednak po pewnym czasie zamiast uśmiechu na twarzy pojawia się rozdrażnienie.

Użytkownicy popularnego portalu społecznościowego coraz częściej zgłaszali swoje niezadowolenie do władz Facebooka co doprowadziło do podjęcia poważnego kroku. Jeśli testowana funkcja się sprawdzi fejki będą odznaczane, co pozwoli wyróżnić je od zwykłych treści pojawiających się na naszej osi czasu.

Przede wszystkim nowa funkcja ma pomóc odróżnić poważne witryny od tych, które jedynie takie udają. Pracownicy Facebooka na początku chcą zająć się treściami jakie udostępnia portal The Onion, który nabieranie użytkowników obrał sobie jako cel. Mimo iż wiadomości wyglądają jak profesjonalnie stworzona informacja prasowa, po wejściu w udostępniony link okazuje się, że jest to zwyczajny żart, który nie zawsze jest śmieszny.

Facebook ma pomysł na wyprowadzenie swoich użytkowników w błąd. Prawdopodobnie do tego typu wiadomości (które zostaną uznane za satyryczne) zostanie dołożony tag: [Satyra], co pozwoli użytkownikom od razu odfiltrować treści ważne od tych, które jedynie je udają. Jednak nie jest jeszcze wiadomo jak serwis Marka Zuckerberga będzie filtrował ww. treści i co podstawą wprowadzonego filtru.