Nowości na Facebooku

www.imcreator.com/liqueneJeden z najbardziej popularnych portali społecznych nie przestaje zaskakiwać, cały czas stara się robić wszystko, aby jeszcze bardziej dogodzić swoim użytkownikom. Ostatnio do palety licznych funkcji dołączyły dwie: zakupy i zapisywanie artykułów na później.

Internet daje nam wiele możliwości, teraz w zasadzie wszystko możemy zrobić nie wychodząc z domu. Coraz więcej osób korzysta również z różnych portali społecznościowych, najpopularniejszym w tej kategorii jest bez wątpienia Facebook. Ostatnio dochodziły do głosu informacje, że jego popularność spada, a użytkownicy szukają czegoś nowego. Ekipa Facebooka postanowiła ulepszyć swoją usługę i do swoich funkcji dołączyła kolejne.

Funkcja save – przeczytasz to później

Liczba informacji z jakimi codziennie mamy do czynienia jest tak ogromna, że nie jesteśmy w stanie tego wszystkiego przeczytać. Codziennie docierają do nas setki nowych linków, zdjęć, filmów, wiadomości z Polski i świata. Niejednokrotnie trudno jest się nam przedrzeć przez napływające zewsząd informacje, czasem nie jesteśmy wstanie wybrać tych, które nas interesują, a jeśli coś wpadnie nam w oko to po jakimś czasie o tym zapomnimy, ponieważ fala kolejnych mniej ważnych treści zwyczajnie zalewa te wcześniejsze. Zapanować nad tym chaosem ma nowa funkcja – zapisz.

Najprościej można ją określić mianem wirtualnego schowka, do którego będą trafiały wszelkie wiadomości, które nas zainteresują. W zasadzie w tym miejscu będzie mogło znaleźć się wszystko: linki, miejsca, filmy, muzyka, czy zdjęcia. Jeżeli w ciągu dnia wpadniemy na coś interesującego, a nie będziemy mogli tego od razu przeczytać ta funkcja pomoże odłożyć nam to na później.

Schowek będzie dostępny tylko dla nas, nasi znajomi nie będą mogli przeglądać naszych zapisanych przez nas treści, choć jeśli będziemy chcieli podzielić się z naszymi bliskimi czymś co wyda nam się ważne będzie to możliwe dzięki komendzie udostępnij.

Równie proste będzie zarzadzanie zapisanymi informacjami. Wszystkie będą podzielone na kategorie, a Facebook będzie przypominał nam o tym, że dokonaliśmy zapisu.

Funkcja kup – zrobisz zakupy od razu

Od dłuższego czasu również na Facebooku atakują nas reklamy. Ciasteczka rejestrują to co przeglądamy, co potem skutkuje personalizacją reklam, które zaczepiają nas na naszym fanpejdżu. Często zdarza się tak, że coś nas zainteresuje, jednak dodatkowa rejestracja na odpowiedniej stronie, na którą zostaniemy przekierowani sprawia, że rezygnujemy z zakupu.

Facebook postanowił poprawić skuteczność swojej oferty i pod każdą reklamą pojawia się przycisk kup, który pozwoli nam zamówić produkt bez wychodzenia z Facebooka. Jak zapewniają właściciele portalu cała transakcja ma być całkowicie bezpieczna, dane konieczne do jej przeprowadzenia mają być ukryte i niedostępne dla osób postronnych.

Funkcja ta jest na razie testowana, dlatego nie odnosi się do wszystkich produktów, a portal nie pobiera opłat prowizyjnych od dokonanych transakcji.