Obsługa klienta zautomatyzowana

www.smebusiness.plJuż coraz mnie dziwi to, że na pytania o ofertę odpisuje nam automat. Najnowsze dane pokazują, że co trzecia firma oferująca swoje usługi w internecie ma samodzielne boty, które zaprogramowane odpowiadają na powtarzające się pytania. Jak zakłada firma Gartner do 2021 roku sztuczna inteligencja  przejmie obsługę klienta w sieci w 85 proc.

Nowe technologie dają ogromne możliwości. Pozwalają oszczędzać czas i pieniądze. Wykorzystanie botów przy obsłudze klienta (a przynajmniej  na początku rozmowy) pozwala zaoszczędzić czas aż pięciokrotnie. Prowadząc nawet małą firmę usługową wiemy, jak często w ciągu dnia powtarzać się może jedno pytanie np. ile kosztuje produkt, czy można przejrzeć menu online, albo jak długo trwa wykonanie usługi. Nie trudno sobie więc wyobrazić jaka skala pytań dotyczy firm globalnych.

Boty wygryzą człowieka?

Oczywiście może nam przejść przez myśl, że jeśli w takim tempie wzrasta zapotrzebowanie na boty, to prędzej czy później stanowisko doradcy klienta odejdzie do lamusa. Nic bardziej mylnego, działanie sztucznej inteligencji pozwala zamknąć sprawy proste, które nie wymagają zaangażowania człowieka/eksperta. Reszta bardziej szczegółowych pytań koniec końców zawsze dotrze do osoby kompetentnej. To pocieszające i budujące, że charakter tego zawodu się zmieni.

Bot – nigdy się nie męczy

To, co daje niewątpliwie dużą przewagę i bardzo opowiada się za tym, żeby takiego bota posiadać, to fakt, że nigdy się one nie męczą, mogą pracować24 godziny na dobę, zawsze odpowiadają tak samo i nigdy nie zostaną wyprowadzone z równowagi.

Klienci w dzisiejszych czasach wymagają obsługi cały czas. Wiadomo piszą do nas wtedy, kiedy mają wolną chwilę czyli najczęściej po swojej (i koniec końców naszej) pracy. Boty pozwalają ugasić jego ciekawość lub chociaż dać odpowiedź na podstawowe pytania. To może spowodować, że klient poczuje się usatysfakcjonowany.

Wszyscy mają – miej i Ty!

Założenie prostego bota, na podstawowych komunikatorach (Messenger) to nic trudnego. Jeśli zainteresował Cię temat i chciałbyś sprawdzić jak działa ten rodzaj sztucznej inteligencji polecam sprawdzić artykuł o wykreowaniu takiego pomocnika XXI wieku.

Źródło: newseria, media