Opinie innych wpływają na nasze decyzje

prosumentSprzedaż ewoluuje, współczesny klient inaczej podchodzi do zakupów, niż kilka lat temu. Coraz częściej na nasze decyzje wpływa opinia innych ludzi, przede wszystkim ufamy rodzinie i znajomym. Równie istotne jest dla nas zdanie blogerów, vlogerów i influencerów.

Coraz częściej, zanim dokonamy zakupów sprawdzamy informacje w internecie. Dotyczy to przede wszystkim rzeczy, które kupujemy rzadko lub są one droższe niż te codziennego użytku. Bardziej świadomych zakupów dokonują ludzie młodzi, bardziej zamożni i pochodzący z większych miast.

Spędzamy dużo czasu w sieci, jednak mimo to bardziej ufamy naszym najbliższym. Kupując produkty niecodzienne np. samochód lub telewizor, chętniej zasięgamy opinii kogoś z rodziny lub przyjaciół. Nie zmienia to jednak faktu, że zanim dokonamy zakupu szukamy informacji w sieci. Jednak chętniej korzystamy z opinii forumowiczów, vlogerów i blogerów, niż informacji producenta.

Prowadząc własną działalność należy pamiętać, że współczesny klient – prosument, rzadziej dokonuje zakupu pod wpływem emocji. Zanim postanowi nabyć nasz produkt czyta, rozmawia, porównuje. Rzadziej interesują go nasze reklamy i recenzje pod produktem, chętniej zasięga opinii innych klientów, ogląda vlogi, rozmawia z naszymi klientami. Warto pamiętać o tym, że w sieci ludzie chętniej dzielą się niepochlebnymi opiniami, trudniej jest zachęcić do opublikowania pochlebnej informacji.

Dodatkowo warto pamiętać, że to internet jest uznawany za bardziej wiarygodny niż telewizja. Polacy nie ufają reklamom telewizyjnym, dlatego mając taką wiedzę warto spróbować zainwestować w sieć i pamiętać o tym, że warto dbać o internautę, utrzymywać relację z klientem w sieci. Zakładać profile na portalach społecznościowych i utrzymywać faktyczną relację, która może zwrócić nam się w postaci faktycznych ambasadorów marki, którzy chętnie wypowiadają się na temat produktu.

Współczesny klient, to osoba działająca w różnych środowiskach, dlatego należy do niego docierać wielokanałowo. Posiadanie strony internetowej to obowiązek ale też nie jedyna opcja z najkiej powinniśmy skorzystać. Sieć daje wiele możliwości, od konta na Facebooku, przez Pinterest skończywszy na wrzucanie filmików na Youtube i współpraca z influencerami. Choć z tymi ostatnimi musimy uważać, ponieważ coraz częściej uważamy ich opinie jako te wystawione za pieniądze.

Źródło: newseria, media