Prawie 60% Europejczyków robi zakupy przez Internet

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Eurostat, w 2012 roku 59% internautów z krajów Unii Europejskiej robiło zakupy online. W czołówce uplasowały się takie kraje jak: Dania, Szwecja, Wielka Brytania, czy Niemcy.

Najnowsze badania biura statystycznego UE w 2012 roku dotyczyły ogólnej aktywności Europejczyków w sieci oraz tego jak często (i czy w ogóle) robią zakupy online. Jak wynika z badań najbardziej aktywną grupą, jeżeli chodzi o internetowe zakupy  okazali się Brytyjczycy – aż 82% przyznało, że dokonało zakupów w sieci. Ex aequo na drugim miejscu znaleźli się Duńczycy i Szwedzi – 79%, trzecie miejsce zajęli Niemcy – 77%.

Jak czytamy w raporcie Eurostatu, 47% polskich internautów zadeklarowało, że w przeciągu ostatnich 12 miesięcy robiło zakupy online, co sprawia, że znajdujemy się mniej więcej pośrodku tabeli. Najmniejsze zainteresowanie zakupami w Internecie wykazali Włosi i Estończycy – 29%, Bułgarzy – 17% oraz Rumuni, którzy tylko w 11% zadeklarowali, że dokonują zakupów online.

Statystyczny e-klient najczęściej kupuje ubrania, sprzęt sportowy oraz rezerwuje bilety lotnicze lub noclegi (32% badanych). Również w kręgu zainteresowań znalazły się książki, gazety czy materiały e-learningowe ­14%. Co 10 Internauta decyduje się na zakup produktów spożywczych.

Podobnie jak inni członkowie Unii Europejskiej, również statystyczny Polak w Internecie najczęściej kupuje ubrania i sprzęt sportowy25%. Książki i gazety zamawia 14%, a film i muzykę 10%. Zdecydowane dużo niższy procent Polaków kupuje w sieci wczasy lub bilety lotnicze – 8%, co w porównaniu z innymi krajami UE daje dość niski wynik.