Wybór Internetu dla przedsiębiorstwa

www.pixabay.com/PicographyZakładając własną działalność gospodarczą musimy pamiętać o tym, że dzisiaj wszystko dzieje się w sieci. Dostęp do Internetu to podstawowy element funkcjonowania firmy, jeśli jest on ograniczony automatycznie zaniedbujemy nasze obowiązki. Teraz jeden klik załatwia większość spraw: zakupy, przelewy, kontakt z klientem – dlatego musimy zastanowić się jakie łącze jest dla naszego przedsiębiorstwa idealnym rozwiązaniem.

Rynek telekomunikacyjny cały czas się rozwija i zadziwia nas swoją różnorodnością. Ofert jest mnóstwo, niejednokrotnie sami możemy dokładnie określić co chcemy mieć w umowie. Firmy kusza nas promocjami, szybkością przesyłania danych oraz nowym sprzętem internetowym.

To jaki Internet wybierzemy zależy w głównej mierze od zapotrzebowania naszej firmy i tego, jak często musimy być online. Możemy skorzystać z tradycyjnej formy i wybrać do swojego przedsiębiorstwa Internet przez kabel, możemy również wykupić ofertę Internetu bezprzewodowego lub FTTB (światłowody), który choć proponuje niesamowitą szybkość niestety w Polsce jest jeszcze bardzo mało znany i rzadko spotykany.

Podstawowe założenia

Decydując się na konkretny pakiet musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pozwolą nam dobrać idealną ofertę. Bardzo ważną kwestią będzie wybór prędkości, na którą składa się kilka elementów. Przede wszystkim im więcej pracowników w firmie, tym przepustowość przesyłania danych powinna być większa. Również charakter wykonywanej pracy ma istotny wpływ na wybór prędkości. Jeżeli w naszej firmie korzystanie z Internetu opiera się głównie na sprawdzaniu poczty mailowej śmiało możemy wybrać pakiet 10-20 MB/s.

Warto również zwrócić uwagę na to, że Internet kablowy jest stabilnym łączem i rzadko jest  podatny na zmiany pogodowe. W przypadku Internetu radiowego jest on bardziej dostępny, jednak częściej gubi zasięg. W tym miejscu warto zwrócić szczególną uwagę na nasz router, który powinniśmy zabezpieczyć hasłem, żeby nasz Internet nie był dostępny osobom postronnym.

Zdecydowanie musimy pamiętać o tym, że nie warto oszczędzać. Oczywiście nie jest tu mowa o dodatkowych gadżetach. Chodzi głównie o bezpieczeństwo i fachową obsługę. Firmy, które zapewniają stałą pomoc są warte swojej wyższej ceny. Prowadząc własne przedsiębiorstwo nie możemy sobie pozwolić na dłuższą nieobecność w sieci. Jeśli nie ma Internetu nasza praca stoi, dlatego stały kontakt z pomocą IT jest niezbędny.

Tak jak w przypadku każdej umowy, tak i w momencie podpisywania umowy internetowej musimy ja dokładnie przeczytać, a w przypadku jakichkolwiek pytań nie możemy bać się ich zadawać. Już raczej nie spotyka się drobnych druczków, jednak jeżeli sami o coś nie zapytamy konsultant raczej nie powie nam czegoś mało atrakcyjnego. Czymś takim są np. limity połączenia oraz ograniczenia łącza. W przypadku tych pierwszych dotyczą one głównie Internetu mobilnego, który możemy wybrać jako dodatkowy na swojego smartfona. Limity można zauważyć w momencie wygaśnięcia okresu próbnego/promocyjnego, wówczas nasze dotychczasowe łącze może ulec pomniejszeniu. Natomiast ograniczenia łącza odnoszą się do zastrzeżenia w umowie, że np. na terenie naszego przedsiębiorstwa z Internetu może korzystać tylko jeden typ urządzeń lub określona ich liczba. I tak może to być jeden komputer, albo tylko komputery.

Jeżeli w naszym przedsiębiorstwie klient jest częstym gościem, a my idąc z duchem czasu chcemy mu zapewnić dogodne warunki oczekiwania, powinniśmy się zastanowić nad poszerzonym pakietem o np. telewizję HD z telefonem. Taki trójpak jest ostatnimi czasy bardzo popularny i coraz więcej firm ma go w swojej ofercie. Bardzo często w takiej poszerzonej ofercie Internet możemy nabyć w bardzo atrakcyjnej cenie.