Bankowanie mobilne

mobileSmartfony nie opuszczają naszych rąk, bez nich czujemy się jak bez dłoni i nie wyobrażamy sobie nawet jednego dnia separacji. Mamy coraz więcej aplikacji, które ułatwiają nam życie m.in. te pozwalające nam bezpiecznie i szybko zalogować się do naszych kont bankowych.

Jeszcze do niedawna wielu z nas na pytanie zapłacisz za zakupy telefonem odpowiedziałoby stanowczo Nie! Zmienia się to jednak bardzo szybko, rewolucja cyfrowa, która obecnie ma miejsce spowodowała gwałtowny rozwój bankowości mobilnej. Nikogo już nie dziwi płatność w internecie, niebawem przestanie również szybka płatność w sklepie własnym telefonem.

Z raportu „Bank.Jest.Mobi 2016”, opracowanego przez agencję interaktywną Mobee Dick i TNS Polska wynika, że 74 proc. Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia, a ponad połowa twierdzi, że w przyszłości będzie to ich główny kanał kontaktu z bankiem.

Nie zmienia to jednak faktu, że ciągle nie ufamy jeszcze możliwościom naszego telefonu. Jak wynika z danych PRNews w I kwartale 2017 roku ok. 8,2 mln Polaków loguje się do banku z urządzeń mobilnym, nie mniej jednak w porównaniu z IV kwartałem ubiegłego roku jest to o 545 tys. osób więcej.

Bankowość na przestrzeni ostatnich lat przeszła swoistą rewolucję – od tradycyjnych przelewów w placówkach, przez wszechobecne przelewy internetowe, po transakcje mobilne. Te ostatnie będą odnotowywać wzrost. Dlaczego? M.in. dlatego, że przeszło 74 proc. Polaków korzysta ze smartfonów i coraz więcej z nas ufa mobilnemu bankowaniu. Ponad trzy czwarte (79 proc.) Polaków objętych badaniem Visa Digital Payments Study to użytkownicy mobilnych płatności.

Bankowość mobilna jest bezpieczna

W bankowości mobilnej mamy cały system zabezpieczeń. Wykorzystywana jest m.in. biometria w zabezpieczeniach telefonu. Dziś większość telefonów jest wyposażona w fingerprint [przycisk identyfikujący odcisk palca właściciela]. Aby dostać się do bankowości, trzeba przyłożyć palec lub wstukać PIN. Każdy przelew także musi być autoryzowany PIN-em. Poziom zabezpieczeń jest wysoki i klienci nie mają obaw, żeby korzystać z mobilnej bankowości – mówi dyrektor Orange Finanse.

Z badań wynika, że metody uwierzytelniania biometrycznego uważa za bezpieczne 83 proc. konsumentów. Zaufanie mają do nich zarówno millenialsi, jak i osoby w wieku 45–54 lata. Trzy czwarte konsumentów (74 proc.) uważa skanowanie odcisku palca za najbezpieczniejszą formę uwierzytelniania.

Źródło: newseria, media