E-administracja na poczcie


Polacy coraz bardziej przekonują się do załatwiania spraw urzędowych przez internet. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji postanowiło zrobić wszystko, aby przekonać tych obywateli, którzy są jeszcze sceptyczni. I tak w 2016 roku w placówkach Poczty Polskiej mają pojawić się Centra Aktywności Cyfrowych.

Poczta jest znacznie bardziej dostępną placówką niż urząd gminy/miasta. Do tej pory to w tych drugich mogliśmy skorzystać z usług administracji online, już niedługo Poczta Polska zostanie wyposażona w specjalne miejsca do obsługi obywatela – w 2016 roku ma powstać ok. 500 takich miejsc.

W Polsce jest około 4,5 tys. placówek Poczty Polskiej z dostępem do internetu, to pozwala Ministerstwu rozpowszechnić załatwianie spraw urzędowych przy pomocy sieci. Co więcej wykorzystanie do tego poczty jest wyjściem naprzeciw osobom z małych miejscowości, w których nie ma urzędów.

Warto zaznaczyć, że Centra Aktywności Cyfrowych zostały stworzone również po to, by nauczyć Polaków korzystać z usług e-administracji. W przypadku, gdy robimy to pierwszy raz lub nie czujemy się pewnie – pracownik poczty jest zobowiązany nam pomóc.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że aby móc w pełni korzystać z platformy ePUAP musimy mieć założony profil zaufany, który wyklucza obowiązek posiadania podpisu elektronicznego. Taki profil będziemy mogli założyć również na poczcie.

Źródło: Newseria, media