Masz bota?

botZmiany, zmiany, zmiany! Tak w skrócie można skomentować każdy dzień w social mediach. Codziennie proponują nam one coś, co zaskakuje, dzisiaj pochylę się nad Botem. Czyli najogólniej mówiąc programem, który zachowuje się jak człowiek.

Najczęściej możemy go spotkać na Facebooku lub Twitterze. Ale kto z nas nie pamięta Infobota, przyjaciela z Gadu-Gadu? Obecnie najczęśniej wykorzystują go firmy, po to aby m.in. usprawnić komunikację ze swoimi odbiorcami lub żeby np. generować ruch na stronie, pozyskiwać nowe osoby etc. Tak jak wszystko z czym mamy do czynienia również tutaj możemy spotkać dobre i złe (nieetyczne) wykorzystanie tego narzędzia.

Ten wpis bedzie poświęcony pozytywom oraz przykładom, jak można wykorzystać bota w swoich działaniach. Ale zanim założysz swojego pomocnika musisz mieć firmowe konto na FB, masz prawda? Bo taki bot na Messengerze może naprawdę wiele! Wszystko zależy od tego czego od niego oczekujesz, czym zajmuje się Twoja firma, do kogo kierujesz ofertę, kto może do Ciebie napisać.

Dobrze postaw pytanie

Dobrze funkcjonujący bot, to dobrze zadane pytanie. Bo przecież nie zakładasz go tylko po to, aby iść z duchem czasu. Zakłądasz go też po to, aby lepiej funkcjonować w sieci, aby odsiewać tendencyjne pytania, aby usprawnić swoją komunikację.

Jest kilka narzędzi do tworzenia botów, dwa najbardziej popularne to: Chatfuel oraz It’s Alive! Zarówno jedna, jak i druga strona jest bardzo intuicyjna, w kilku krokach przeprowadza nas przez cały proces.

W przypadku tego drugiego musimy się zalogować i w wersji darmowej możemy stworzyć jednego bota, który miesięcznie wysyła 1000 wiadomości. Następnie musimy odpowiedzieć na cztery pytania:

Pierwsze:

imię oraz opcjonalnie opis,

Drugie:

Tutaj podajemy pierwsze słowa, które mogą zostać wpisane przez osoby, które do nas napiszą, a nasz bot ma na nie zareagować. Dodatkowo w kolumnie obok wpisujemy nasze słowa powitania oraz opcjonalnie możemy dołączyć grafiki lub buttony.

Trzecie:

Najważniejsze! Tutaj podajemy bloki tematyczne, które dotyczą naszej działalności. Prowadzisz gastronomię? Możesz spodziewać się pytań: o Menuo promocjęo danie szefao posiłki dla dzieci/wegan/bezglutenowców etc. Musisz być kreatywny i myśleć tak, jak Twój klient.

Czwarte:

Łączysz stworzonego Bota ze swoim kontem na FB, a dokładnie ze stroną swojego przedsiębiorstwa.

Proste? Pewnie, że proste, a na pewno warte przetestowania!

Źródło: media