Twój klient jest w sieci

esklepKolejne badania wykazują, że świat online jest naszym drugim domem. W Polsce z internetu korzysta 64 proc. wszystkich dorosłych ludzi. Taka informacja powinna nas przekonać do tego, że nasz potencjalny klient jest właśnie w tym miejscu. Dlatego naszym obowiązkiem i jednocześnie podstawą do dobrego funkcjonowania jest obecność w sieci.

Badanie CBOSu z czerwca 2015 roku – Internauci 2015 wykazało, że wzrasta liczba osób, które regularnie kupują przez internet. W stosunku do roku 2014 różnica jest aż o 10 pkt procentowych – wśród wszystkich konsumentów 29 proc. to dorośli. Najwięcej kupujących internautów jest w wieku od 25 do 34 lat (55 proc.) oraz od 35 do 44 lat (52 proc.)

Podobny raport – Marketagent PR Study dla paysafecard, zwrócił uwagę na fakt, że osoby kupujące w sieci (młodzi Europejczycy) zostawiają w sklepachonline około 136 euro miesięcznie. Można się więc pokusić o stwierdzenie, że to właśnie do tej grupy społęcznej powinniśmy w pierwszej kolejności kierować swoją ofertę. Oczywiście nie każdy produkt jest przeznaczony dla osób w wieku 20-29 lat i wyżej, jednak czasem warto uelastycznić swoją propozycję.

Obecnie e-commerce oraz sposób tworzenia ofert o charakterze internetowym jest nakręcany przez młodych ludzi. Dlatego coraz częściej, jako jeden z podstawowych kanałów komunikacji wybiera się właśnie ten w sieci. Sklepy stacjonarne ustępują miejsca tym online, gazety i plakaty zostają zepchnięte na dalszy plan, na rzecz Facebooka, stron www czy blogów. Coraz częściej sprzedajemy produkty na platformach do tego przeznaczonych.

Młodzi ludzie kupują wszędzie tam, gdzie mają sieć – nie kupują w domu, wykorzystują do tego swoje smartfony (aż 88 proc. badanych). Już coraz mniej boimy się o swoje bezpieczeństwo w sieci, operatorzy prześcigają się w propozycjach idelanie skomponowanych pod dany sposób życia i funkcjonowania na co dzień. Również ciągła edukacja sprawia, że wiemy co robić aby w sieci czuć się bezpiecznie.

Jaki morał z tej historii? Musimy sobie zapamiętać jedno hasło i według niego żyć: mój biznes nie będzie funkcjonował w pełni, jeśli nie będzie mnie w sieci. Bez znaczenia jest co sprzedajesz, obecnie podstawowym miejscem informacji wszelkich jest internet. Jeśli nie masz czasu lub osób, które mogą prowadzić Twoje media społęcznościowe – załóż strone, musisz dać się znaleźć swojemu klientowi.

Źródło: Raport CBOS Internauci 2015, media