Wszystko gra!

www.imcreator.com/FinancialTimesphotosPodnoszenie swoich kwalifikacji jest obowiązkiem każdego pracownika. Będąc właścicielem firmy nie możemy zapomnieć o tym, że to od nas zależy jaki poziom będą reprezentować nasi pracownicy. Poszukując idealnego szkolenia warto zastanowić się nad wyborem interaktywnych gier.

Współczesny klient jest wymagający, minęły te czasy kiedy to właściciel sklepu był królem, a osoba kupująca intruzem. Na rynku jest mnóstwo towarów, możemy mieć wszystko nie wychodząc z domu. To czy nasza firma zostanie wybrana zależy od wielu czynników m.in. od reklamy, obecności w sieci, czy dobrej opinii. To czy klient do nas wróci zależy natomiast od nas samych i od CRM, czyli od systemu zarządzania klientami.

Przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z klientem. Posiadanie dobrego produktu nie jest już najważniejsze, obecnie to od nas (i naszych pracowników) zależy jak nasza firma będzie postrzegana, a to przełoży się na sprzedaż naszego produktu lub usługi.

Nabywanie doświadczenia jest niezbędne w kształtowaniu sylwetki własnego przedsiębiorstwa. Coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych metod szkoleniowych na rzecz tych innowacyjnych. Wszystko pędzi, świat ciągle się zmienia, a my musimy cały czas dotrzymywać mu kroku. Nie jesteśmy w stanie wycisnąć wszystkiego z wykładu lub szkolenia, które w swoim założeniu ma opierać się na prelekcji. Dlatego na rynku coraz więcej ofert szkoleniowych zawiera gry CRM.

Nauka przez zabawę

Podstawową różnicą między tradycyjnym szkoleniem, a tym zawierającym gry jest taka, że w przypadku tego drugiego uczestnicy mają możliwość praktycznego skontrolowania swoich umiejętności.

Rywalizacja i chęć wygranej sprawia, że uczestnicy dają z siebie wszystko, co prowadzi do osiągnięcia jak najlepszych wyników. W głównej mierze chodzi o nauczenie się odpowiednich reakcji w konkretnej sytuacji, będąc uczestnikiem gry tak jak w życiu nie wiemy jak potoczą się zdarzenia, pozwala nam to rozwinąć swoje zdolności przewidywania i co ważne uczy nas kreowania i stosowania nieszablonowych pomysłów. Pamiętając o tym, że bierzemy udział w zabawie możemy tworzyć sytuacje, które przyniosą najlepsze wyniki, a to dlatego, że nie musimy podejmować pochopnych decyzji.

Ponad to takie spotkania pozwalają również zbliżyć się współpracownikom. Gry szkoleniowe wymagają od uczestników idealnej pracy w grupie, a to z pewnością poprawi relacje w firmie. Praca w zespole jest niezbędna nie tylko po to aby wygrać, nabycie takich umiejętności podczas gry pozwoli osiągać sukcesy w realnym życiu.

Istotną kwestią jest również to, że taka forma szkolenia jest zwyczajnie opłacalna. Dzieje się to dlatego, ponieważ dobrze przeprowadzone gry CRM są w stanie maksymalnie zaangażować naszego pracownika. Zwiększanie rywalizacji wymaga od niego skupienia, a to sprawia, że zwyczajnie słucha i w pełni uczestniczy. Tym samym możemy być pewni, że nasze pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto.

O co właściwie chodzi?

Najłatwiej uczymy się powtarzając i ćwicząc. Zdecydowanie szybciej zapamiętujemy kiedy uczestniczymy i przeżywamy, dlatego łatwiej nam odtworzyć to co zrobiliśmy, niż to co wkuliśmy na pamięć.

Planując szkolenie dla pracowników powinniśmy przemyśleć kwestię innowacyjnych rozwiązań, a do takich bez wątpienia należą gry szkoleniowe. Na rynku coraz więcej firm oferuje tego typu rozwiązania, a my jako kupujący, w kwestii samego szkolenia, mamy bardzo dużo do powiedzenia.

W momencie, gdy już zdecydujemy się na skorzystanie z gier CRM mamy do wyboru wiele możliwości, które pozwolą nam stworzyć idealny pakiet szkoleniowy. Przede wszystkim możemy zadecydować, czy chcemy aby gra była jedynie częścią szkolenia tradycyjnego, czy odwrotnie, to teoria będzie jedynie uzupełnieniem gier. Po drugie wspólnie z szkoleniowcami uzgodnimy na co chcemy zwrócić szczególną uwagę. Jest to bardzo ważne ponieważ w taki sposób będziemy mogli dobrać idealną grę do poszczególnego problemu. I tak możemy uczyć się jak reagować w sytuacjach kryzysowych, jak odpowiadać na podchwytliwe pytania klientów lub jak najlepiej dogadać się z kolegą z działu. Również możemy zadecydować o samej formie przeprowadzanej zabawy, może ona odbywać się w biurze – np. gra planszowa lub fabularyzowana, ale też możemy zorganizować wyjazd integracyjny i przeprowadzić gręterenową lub miejską.

Rodzaj gry

Na szczęście rynek z tego typu szkoleniami cały czas się rozwija, co pozwala poszerzać dostępną ofertę. Gry interaktywne nie są przeznaczone tylko dla jednej branży. Uczestnikami takich spotkań mogą być w zasadzie wszyscy, to jakie będą wyniki zależy w głównej mierze od charakteru konkretnej osoby. Nie jest powiedziane, że w szkoleniu może wziąć udział jedynie duża organizacja, tak naprawdę każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

To co w szczególny sposób opowiada się za wyborem tego typu rozwiązania jest nauka bez konsekwencji. Nasza przegrana nie doprowadzi do upadku firmy, a dostrzeżenie skutków ewentualnej porażki na pewno sprawi, że będziemy chcieli robić wszystko by jej uniknąć.